HTML

Socialweb.blog.hu

Egyszer volt, hol nem volt, a wave tengerén túl, a facebook hegyeken át, ahol már csak a twitter madár költ, volt egyszer egy blog, amely lelkesen gyűjtötte a hazai és a külföldi híreket a social media témakörben.

RSS

Friends

Hasznos prezentációk

Licenc

Creative Commons Licenc

Linkblog

Social Media egy kicsit okosabban

2010.05.24. 18:14 gored

„…és természetesen fent vagyunk Iwiwen, Twitteren, Facebook-on.” Az utóbbi időben sok helyről hallottam ezt a mondatot, egyértelmű, hogy a közösségi média ma már mindenütt ott van és ezt a cégek is kezdik felismerni, minden valamire való vállalkozás szorgosan igyekszik létrehozni a saját profilját a közösségi oldalakon. De egész biztosan mindenkinek fent kell lenni? Sok helyen látom, hogy a kezdeti lelkesedés után hamar alábbhagy a kedv és sorra maradnak el a válaszok, bejegyzések és pár hónap múlva nem marad más, csak egy elhagyatott profil, néhány rajongóval.

Az alábbiakban, nagyvonalakban ugyan, de megpróbáltam összegyűjteni pár olyan pontot ami kulcsfontosságú lehet egy sikeres közösségi média kampány megtervezése során.

  1. Fenntartható projektterv elkészítése

Ahhoz, hogy sikeres legyen a közösségi média kampányunk, a legelső lépés egy olyan fenntartható projektterv elkészítése, amely biztos alapot fog nyújtani a kampányunk során.

Kutatás

Fontos már a kezetekkor az alábbi kérdéseket feltenni. Hogyan és kik fogják a kampányt menedzselni? Van-e rá elég erőforrás? A célcsoportunk milyen közösségi csatornákat használ? Milyen tartalmakat szoktak preferálni? Hogyan érzékelik a márkánkat a közösségi térben?

Stratégia

Határozzuk meg az elérni kívánt célokat és azokat a kulcspontokat, amelyek szükségesek a cél elérése érdekében. Stratégiánkat építsük a közösség befolyásolására és az azt követő továbbgyűrűző hatásokra.

Folyamat

A stratégiánkat hangoljuk össze az üzleti céljainkkal. Egy olyan folyamatot építsünk fel, amely a megfelelő tartalommal éri el a megfelelő célcsoportot a megfelelő időben a megfelelő csatornákon keresztül. Koncentráljunk az elérhetőségre és a tartalmak megosztásra és folyamatosan mérjük az eredményeket a kiválasztott csatornákon.

2. Tervezzük meg a munkafolyamatokat és jelöljük ki a szerepeket.

A rosszul felállított célok és a nem megfelelő végrehajtás nagy valószínűséggel csak a bukáshoz vezet. Az elszalasztott lehetőségek hosszú távon ronthatják cégünk vagy márkánk megítélését a közösségi médiában, amelyet később csak nagyon hosszú és kemény munkával építhetünk újra.

Állítsunk fel szerepköröket a kampányban résztvevők között, építsünk fel egy olyan hierarchiát a kompetenciák mentén, amelyekben mindenkinek megvan a maga szerepe és hatásköre Határozzuk meg azokat a szereplőket és csatornákat, akik egy esetleges krízis során besegíthetnek a kommunikációba.

Tervezzünk meg a visszacsatolási hurkokat és állítsuk fel azokat a csatornákat, amelyeken keresztül a lehető leggyorsabban tudunk kapcsolatba lépni a közösségünkkel.

3. Állítsuk fel a saját hírközpontunkat

Megfelelő tartalom megosztásának hiányában esélyünk sincs bármiféle eredményt elérni a közösségi médiában. Mivel napjainkban az információ áramlásának sebessége és mennyisége elképesztően nagy, egy külön folyamatot kell felépítenünk arra, hogy kiszűrjük a számunkra fontos információkat, feldolgozzuk azokat, majd a csatornákra tervezve kommunikáljuk és mérjük a publikált tartalmakat.

4. Monitorozás és mérés

Az internetes közösségeken zajló párbeszéd folyamatossága miatt a kampányunk tervezése során kiemelten kell figyelnünk arra, hogy a cégünkről, márkánkról szóló párbeszédeket folyamatosan tudjuk monitorozni, és ha kell, csatlakozni tudjunk a párbeszédhez. Fontos, hogy megtaláljuk a párbeszédek monitorozása során azokat a véleményvezéreket, akik az adott témában a lehető legnagyobb befolyással rendelkeznek.

A következő lépés a közösségi kampányunk mérése. Ki kell dolgoznunk, hogy milyen adatokra fogunk koncentrálni, milyen mérőszámokat fogunk használni és, hogy ezeket az eredményeket hogyan fogjuk összehangolni az elérni kívánt céljainkkal.

Jelenleg hazánkban hatékony közösségi média kampányokat szinte kizárólag a multinacionális és nagyvállalatok tudnak végrehajtani, hiszen csak ők rendelkeznek akkora anyagi és emberi erőforrással, amelyek ezekhez a kampányok hatékony levezetéséhez szükségesek. Elvétve találunk olyan hazai kisvállalkozást, amelynek ténylegesen van valamilyen közösségi média stratégiája és célzottan kommunikál a weben. Remélem ez a rövid összeállítás jó képet ad arról, hogy hogyan érdemes belevágni a közösségi médiába és a sok próbálkozásnak ne egy halom elhagyott Facebook és Twitter profil legyen a végeredménye.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Iwiw vs Facebook

2009.09.24. 15:08 gored

A napokban többen is reagáltak Trevor Johnson, a Facebook európai stratégiai vezetőjének a kijelentésére, miszerint hamarosan Magyarországon is piacvezető közösségi oldal lesz a Facebook. Nos, tény az, hogy a Facebook nő, mint a gomba, a napokban ütötték meg a 415 ezer magyar felhasználói számot, de ez azért elég messze van az iwiw milliós számaitól. A helyzet azonban többek szerint is hamarosan változni fog.

1 komment

Címkék: iwiw facebook közösségi oldalak

Közösségek a zsebedben

2009.09.04. 21:54 gored

Nem vitás, hogy hatalmas lehetőségek vannak a közösségi aktivitások mobil telefonra való ültetésében. Gondolok itt nem csak a megszokott fotó és videó megosztásokon, hanem pl. a geotagging, twitter, Google Latitude és a legújabb őrületre, az augmented reality-re épülő alkalmazásokra és ezek kombinálására. Mit várhatunk és milyen lehetőségeket rejt a jövő a mobi, social network-ök számára?

Szólj hozzá!

Címkék: mobil nokia sony ericsson facebook iphone htc ovi rcs rich communications suite

A felhő halála

2009.09.02. 13:46 gored

Gondolom az emberiség nagyja velem együtt szembesült azzal, hogy tegnap este leállt a Gmail. Az, hogy az adatainkat a "cloud"-ra bízzuk rendkívül sok előnnyel jár. Bárhonnan, bármikor el tudjuk érni adatainkat, gyorsan és egyszerűen, mindössze egy internet kapcsolat szükséges hozzá. Ez mind szép és jó, amíg, valami oknál fogva az egész összeomlik. Tegnap pl. a Google-nál egy egyszerű művelet miatt tört ki a káosz.

Szólj hozzá!

Címkék: gmail facebook twitter cloud

Keresés a magyar csiripelők között

2009.08.23. 18:30 gored

A social media alapja, hogy párbeszédbe kell elegyednünk a célcsoportunkkal, meg kell hallgatnunk véleményeiket, válaszolnunk kell kérdéseikre, ápolnunk kell a kapcsolatot velük. Erre az egyik leggyakrabban használt eszköz a Twitter. Nézzük meg milyen lehetőségeink vannak, ha a magyar twitteresek között szeretnénk megtalálni azokat az embereket, akik számunkra hasznosak lehetnek a magyar weben.

Twittertop

Egyfajta magyar twitter ki-kicsoda. A twittertop.hu-n témákra lebontva találhatjuk meg a magyar csiripleőket. Sajnos, nem a teljes magyar mezőnyt monitorozza, hanem csak azok közül választhatunk, akik külön regisztráltak az oldalra. Egy felhasználó 3 témát (címkét) vehet fel, a témákon belül különböző szempontok alapján rangsorolják a felhasználókat, így könnyen megtalálhatjuk azokat, akik tényleg otthon vannak a saját témájukban.

Szólj hozzá!

Címkék: keresés twitter turulcsirip twittertop twitter search

A social media nagyobb, mint gondolnád

2009.08.17. 13:25 gored

Eric Qualman remek kis összeállítása
 

Szólj hozzá!

ROI a Social Media-ban

2009.08.16. 18:04 gored

A social media elterjedesének egyik fő hátráltatója az, hogy még mindig nincs egy olyan elfogadott módszer, amellyel ténylegesen, kvantitatív eredményt produkáló megtérülési mutató számolhatunk. (ROI) A PPC hirdetések esetében könnyű dolgunk van, ugyanis ott könnyedén mérhetjük és megállapíthatjuk azt, hogy hány látogatót, vásárlót stb. nyertünk  a kampányunkkal. Az SM esetében ez már messze nem ilyen egyszerű.

Szólj hozzá!

Címkék: facebook twitter roi social media social web

Legyen saját közösségi oldalunk!

2009.08.14. 01:19 gored

Gondolom sokak fejében megfordult, hogy a saját cégük, vállalkozásuk, rendezvényük, miegymás köré kellene egy internetes közösséget építeni, de eleve halottnak gondolják az ötletet, mivel túlságosan drágának és bonyolultnak találják az egészet. Írásomban megpróbáltam összeszedni azokat a lehetőségeket, amelyekkel könnyedén, persze némi technikai tudást feltételezve, olcsón (egyes esetekben akár ingyen is) lehet nekünk is saját közösségi oldalunk.

Szólj hozzá!

Címkék: drupal joomla közösségi oldalak ning social media social web elgg jomsocial

Színre lép a Facebook

2009.08.12. 01:29 gored

A google anno azért tudott egyeduralkodóvá válni a keresőmotorok területén, mert ő volt az, aki a legjobban tudta kiszűrni az általunk kívánt adatokat a webről (web link data). Időközben, azonban történt egy-két dolog, színre lépet a Twitter és egyre több ember kezdett el inkább az emberi párbeszédek között keresni (human link data) Ha rákeresünk valamire a Twitteren, akkor ott, valós időben megkapjuk, hogy a felhasználók mit beszélnek arról egymás közt, milyen információkat osztanak meg az adott témában. (pl. Michael Jackson halálhírének terjedése a twitteren)

Szólj hozzá!

Címkék: google facebook twitter friendfeed

Hogyan szereznek a márkák új követőket a twitteren?

2009.08.10. 16:43 gored

Nyilván csak idő kérdése volt mikorra fognak kialakulni a különböző reklámstratégiák a különböző, népszerű microblogokra is. Alapvetően az eddigi jól bevált direct és e-mail marketing eszközöket ültették át a microblogokra, íme, 4 féle megközelítés, amit megkülönböztethetünk.

Szólj hozzá!

Címkék: dell twitter moonfruit

Social Media az álláskeresésben

2009.08.10. 16:08 gored

Bár Magyarországon még szerintem nem olyan népszerű a HR-esek, fejvadászok között utána nézni az állásra jelentkezők közösségi tevékenységének (kivétel persze egyes speciális cégek) nyugaton azonban már egyre komolyabban megvizsgálják a kiszemeltek közösségi tevékenységét. Boris Epstein írt egy remek kis cikket a Mashable-n, ami összefoglalja, hogy hogyan menedzseli magát az, aki sikeres szeretne lenne az on-line közösségi oldalakon.

1 komment

Címkék: google facebook linkedin twitter social media social web