HTML

Socialweb.blog.hu

Egyszer volt, hol nem volt, a wave tengerén túl, a facebook hegyeken át, ahol már csak a twitter madár költ, volt egyszer egy blog, amely lelkesen gyűjtötte a hazai és a külföldi híreket a social media témakörben.

RSS

Friends

Hasznos prezentációk

Licenc

Creative Commons Licenc

Linkblog

Social Media egy kicsit okosabban

2010.05.24. 18:14 gored

„…és természetesen fent vagyunk Iwiwen, Twitteren, Facebook-on.” Az utóbbi időben sok helyről hallottam ezt a mondatot, egyértelmű, hogy a közösségi média ma már mindenütt ott van és ezt a cégek is kezdik felismerni, minden valamire való vállalkozás szorgosan igyekszik létrehozni a saját profilját a közösségi oldalakon. De egész biztosan mindenkinek fent kell lenni? Sok helyen látom, hogy a kezdeti lelkesedés után hamar alábbhagy a kedv és sorra maradnak el a válaszok, bejegyzések és pár hónap múlva nem marad más, csak egy elhagyatott profil, néhány rajongóval.

Az alábbiakban, nagyvonalakban ugyan, de megpróbáltam összegyűjteni pár olyan pontot ami kulcsfontosságú lehet egy sikeres közösségi média kampány megtervezése során.

  1. Fenntartható projektterv elkészítése

Ahhoz, hogy sikeres legyen a közösségi média kampányunk, a legelső lépés egy olyan fenntartható projektterv elkészítése, amely biztos alapot fog nyújtani a kampányunk során.

Kutatás

Fontos már a kezetekkor az alábbi kérdéseket feltenni. Hogyan és kik fogják a kampányt menedzselni? Van-e rá elég erőforrás? A célcsoportunk milyen közösségi csatornákat használ? Milyen tartalmakat szoktak preferálni? Hogyan érzékelik a márkánkat a közösségi térben?

Stratégia

Határozzuk meg az elérni kívánt célokat és azokat a kulcspontokat, amelyek szükségesek a cél elérése érdekében. Stratégiánkat építsük a közösség befolyásolására és az azt követő továbbgyűrűző hatásokra.

Folyamat

A stratégiánkat hangoljuk össze az üzleti céljainkkal. Egy olyan folyamatot építsünk fel, amely a megfelelő tartalommal éri el a megfelelő célcsoportot a megfelelő időben a megfelelő csatornákon keresztül. Koncentráljunk az elérhetőségre és a tartalmak megosztásra és folyamatosan mérjük az eredményeket a kiválasztott csatornákon.

2. Tervezzük meg a munkafolyamatokat és jelöljük ki a szerepeket.

A rosszul felállított célok és a nem megfelelő végrehajtás nagy valószínűséggel csak a bukáshoz vezet. Az elszalasztott lehetőségek hosszú távon ronthatják cégünk vagy márkánk megítélését a közösségi médiában, amelyet később csak nagyon hosszú és kemény munkával építhetünk újra.

Állítsunk fel szerepköröket a kampányban résztvevők között, építsünk fel egy olyan hierarchiát a kompetenciák mentén, amelyekben mindenkinek megvan a maga szerepe és hatásköre Határozzuk meg azokat a szereplőket és csatornákat, akik egy esetleges krízis során besegíthetnek a kommunikációba.

Tervezzünk meg a visszacsatolási hurkokat és állítsuk fel azokat a csatornákat, amelyeken keresztül a lehető leggyorsabban tudunk kapcsolatba lépni a közösségünkkel.

3. Állítsuk fel a saját hírközpontunkat

Megfelelő tartalom megosztásának hiányában esélyünk sincs bármiféle eredményt elérni a közösségi médiában. Mivel napjainkban az információ áramlásának sebessége és mennyisége elképesztően nagy, egy külön folyamatot kell felépítenünk arra, hogy kiszűrjük a számunkra fontos információkat, feldolgozzuk azokat, majd a csatornákra tervezve kommunikáljuk és mérjük a publikált tartalmakat.

4. Monitorozás és mérés

Az internetes közösségeken zajló párbeszéd folyamatossága miatt a kampányunk tervezése során kiemelten kell figyelnünk arra, hogy a cégünkről, márkánkról szóló párbeszédeket folyamatosan tudjuk monitorozni, és ha kell, csatlakozni tudjunk a párbeszédhez. Fontos, hogy megtaláljuk a párbeszédek monitorozása során azokat a véleményvezéreket, akik az adott témában a lehető legnagyobb befolyással rendelkeznek.

A következő lépés a közösségi kampányunk mérése. Ki kell dolgoznunk, hogy milyen adatokra fogunk koncentrálni, milyen mérőszámokat fogunk használni és, hogy ezeket az eredményeket hogyan fogjuk összehangolni az elérni kívánt céljainkkal.

Jelenleg hazánkban hatékony közösségi média kampányokat szinte kizárólag a multinacionális és nagyvállalatok tudnak végrehajtani, hiszen csak ők rendelkeznek akkora anyagi és emberi erőforrással, amelyek ezekhez a kampányok hatékony levezetéséhez szükségesek. Elvétve találunk olyan hazai kisvállalkozást, amelynek ténylegesen van valamilyen közösségi média stratégiája és célzottan kommunikál a weben. Remélem ez a rövid összeállítás jó képet ad arról, hogy hogyan érdemes belevágni a közösségi médiába és a sok próbálkozásnak ne egy halom elhagyott Facebook és Twitter profil legyen a végeredménye.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialweb.blog.hu/api/trackback/id/tr302028129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása