HTML

Socialweb.blog.hu

Egyszer volt, hol nem volt, a wave tengerén túl, a facebook hegyeken át, ahol már csak a twitter madár költ, volt egyszer egy blog, amely lelkesen gyűjtötte a hazai és a külföldi híreket a social media témakörben.

RSS

Friends

Hasznos prezentációk

Licenc

Creative Commons Licenc

Linkblog

ROI a Social Media-ban

2009.08.16. 18:04 gored

A social media elterjedesének egyik fő hátráltatója az, hogy még mindig nincs egy olyan elfogadott módszer, amellyel ténylegesen, kvantitatív eredményt produkáló megtérülési mutató számolhatunk. (ROI) A PPC hirdetések esetében könnyű dolgunk van, ugyanis ott könnyedén mérhetjük és megállapíthatjuk azt, hogy hány látogatót, vásárlót stb. nyertünk  a kampányunkkal. Az SM esetében ez már messze nem ilyen egyszerű. >Az alábbi linken találtam a bejegyzést, ahol megpróbálják kiszámolni, hogy mennyit spórolhatunk a social media használatával, a hagyományos módszerekkel szemben. A módszer egyik alapja a Cost per Acqusition (CPA), azaz egységnyi „eredmény” (ami lehet látogatás, vásárlás, letöltés, akármi) elérésére fordított összeg. (pl. PPC kampány esetében 100Ft/látogató) 2 féle CPA létezik, az egyik a tradicionális (tCPA) (pl. PPC, kampány, banner hirdetések, de lehet akár újsághirdetés is), míg a másik a közösségi tevékenység által elért eredmény (sCPA) (pl. twitter, facebook tevékenységek)


Gyűjtsük össze a szükséges adatokat! Tegyük fel tCPA-nk 5000 Ft, (100 000 Ft reklámköltség/20 vásárló) a SA (Social Acqusition)-n keresztül pedig 6 vásárlást regisztráltunk. Ezek után ki kell számolnunk az úgyn. SPM (salary per minute, azaz 1 perces bér) értéket. Tegyük fel, hogy 150 000 forintot keresünk egy hónap alatt és hetente 50 órát dolgozunk. Ez azt jelenti, (ha jól számolok) hogy percenként 12,5 forintot keresünk egy hónapban.

A következő lépés az social media marketing-re fordított idő megállapítása. (SML= Social Media Logged) (jah, rakjunk a gép mellé egy stoppert) Tegyük fel, hogy összesen 170 percet töltöttünk a twitteren és facebook-on termékünk népszerűsítésére.

Táblához!

 


 

 

 

 

 

(5000*6) – (12,5*170) = 27 875 Ft

Azaz a SM kampányon keresztül érkező 6 vevőn összesen 27 875 forintot spóroltunk a „tradicionális” kampányokhoz képest.

A fenti  képletből kiszámolhatjuk az sCPA értéket is!

(SPM*SML)/SA = 354,17 Ft.

Tehát az egy főre jutó költség SM esetében 354,17 Ft.

5000 – 354,17= 4645,83

Azaz vásárlónként 4645,83 forintot spóroltunk.

 

Does the formula take into account the "intangibles" of SMM? Psht, what do I look like, a miracle worker? It is what it is, ladies and gents... I'd recommend that the SMM community actually come up with several formulas to attack different measurements of social media, and not one singular magic number to try to justify the entire strategy... this is just one of those formulas, and obviously doesn't even approach the issue of all the "friends" and "followers" who never made it to your website. But for what it is, I hope it helps, and I hope you'll all leave some great ideas below for improving this formula or adding new formulas to help us all quantify social media.

 

Persze sok helyen bele lehet kötni a gondolatmenetbe, további változókkal is ki lehetne egészíteni a pontosabb eredményekért, de valamelyest eddig ez az egyik legjobb megoldás arra, hogy valahogy a számokkal is le tudjuk írni az SM eredményeit. A kommentekbe várom az ötleteket/ellenvetéseket! 

Szólj hozzá!

Címkék: facebook twitter roi social media social web

A bejegyzés trackback címe:

https://socialweb.blog.hu/api/trackback/id/tr421313301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása