Gyűjtsük össze a szükséges adatokat! Tegyük fel tCPA-nk 5000 Ft, (100 000 Ft reklámköltség/20 vásárló) a SA (Social Acqusition)-n keresztül pedig 6 vásárlást regisztráltunk. Ezek után ki kell számolnunk az úgyn. SPM (salary per minute, azaz 1 perces bér) értéket. Tegyük fel, hogy 150 000 forintot keresünk egy hónap alatt és hetente 50 órát dolgozunk. Ez azt jelenti, (ha jól számolok) hogy percenként 12,5 forintot keresünk egy hónapban.
A következő lépés az social media marketing-re fordított idő megállapítása. (SML= Social Media Logged) (jah, rakjunk a gép mellé egy stoppert) Tegyük fel, hogy összesen 170 percet töltöttünk a twitteren és facebook-on termékünk népszerűsítésére.
Táblához!
(5000*6) – (12,5*170) = 27 875 Ft
Azaz a SM kampányon keresztül érkező 6 vevőn összesen 27 875 forintot spóroltunk a „tradicionális” kampányokhoz képest.
A fenti képletből kiszámolhatjuk az sCPA értéket is!
(SPM*SML)/SA = 354,17 Ft.
Tehát az egy főre jutó költség SM esetében 354,17 Ft.
5000 – 354,17= 4645,83
Azaz vásárlónként 4645,83 forintot spóroltunk.
Does the formula take into account the "intangibles" of SMM? Psht, what do I look like, a miracle worker? It is what it is, ladies and gents... I'd recommend that the SMM community actually come up with several formulas to attack different measurements of social media, and not one singular magic number to try to justify the entire strategy... this is just one of those formulas, and obviously doesn't even approach the issue of all the "friends" and "followers" who never made it to your website. But for what it is, I hope it helps, and I hope you'll all leave some great ideas below for improving this formula or adding new formulas to help us all quantify social media.
Persze sok helyen bele lehet kötni a gondolatmenetbe, további változókkal is ki lehetne egészíteni a pontosabb eredményekért, de valamelyest eddig ez az egyik legjobb megoldás arra, hogy valahogy a számokkal is le tudjuk írni az SM eredményeit. A kommentekbe várom az ötleteket/ellenvetéseket!