A google anno azért tudott egyeduralkodóvá válni a keresőmotorok területén, mert ő volt az, aki a legjobban tudta kiszűrni az általunk kívánt adatokat a webről (web link data). Időközben, azonban történt egy-két dolog, színre lépet a Twitter és egyre több ember kezdett el inkább az emberi párbeszédek között keresni (human link data) Ha rákeresünk valamire a Twitteren, akkor ott, valós időben megkapjuk, hogy a felhasználók mit beszélnek arról egymás közt, milyen információkat osztanak meg az adott témában. (pl. Michael Jackson halálhírének terjedése a twitteren)
A socal media azon alapszik, hogy valós időben tudjuk mérni azt, hogy az emberek mit beszélnek rólunk, szolgáltatásunkról, márkánkról. Az ilyen adatokat elsősorban a különböző közösségi oldalakon tudunk mérni (persze létezik több, más csatorna is), így egyértelmű, hogy mekkora szükség van egy olyan keresőre, amely átlátja a legnagyobb közösségi oldalak folyamatosan frissülő tartalmát.
Hétfőn jelentették be, hogy a Facebook felvásárolta, a FriendFeed-et. (A FriendFeed oldalán kényelmesen, egy helyről követhettük folyamatosan a különböző közösségi oldalainkon lévő változásokat.) A Facebook ezzel a lépéssel egyesíti a saját és a FriendFeed-en lévő real-time tartalmakat és azt összevonja a saját keresőmotorával, amellyel folyamatosan tudja monitorozni a saját és a többi nagy közösségi oldal tartalmát. Ennek a jelentőségét nem kell magyarázni.
Ez mind elég érzékenyen érintheti a Twittert (mert eddig ők voltak a humank link keresések királyai), mind a google-t, (nyilván valamelyest csökkenti a piaci részesedésüket). Persze a google-t sem kell félteni, hiszen hamarosan jön a Wave és persze ott a Microsoft és a Yahoo is, amelyek még felkavarhatják az immáron távolról sem nevezhető állóvizet. Érdekes hónapoknak nézünk elébe.