A napokban többen is reagáltak Trevor Johnson, a Facebook európai stratégiai vezetőjének a kijelentésére, miszerint hamarosan Magyarországon is piacvezető közösségi oldal lesz a Facebook. Nos, tény az, hogy a Facebook nő, mint a gomba, a napokban ütötték meg a 415 ezer magyar felhasználói számot, de ez azért elég messze van az iwiw milliós számaitól. A helyzet azonban többek szerint is hamarosan változni fog.
Az iwiw egyeduralkodó a magyar közösségi oldalak között, felhasználóinak száma messze megelőzi a hazai konkurenseket, monopol pozícióban van. Sokan gondolják, hogy az említett monopolhelyzet miatt teheti meg az iwiw, hogy nem veszi figyelembe a konkurens közösségi oldalakat, nem alkalmazza, vagy ha igen, késve a legújabb trendeket. Hiszen minek is költeni horribilis összegeket a fejlesztésre, ha egyszer nincs vetélytárs, azt eszed meg, amit adunk, a felhasználók nagy része úgy se tud/akar/képes máshova menni.
Egy tavaly készült felmérés szerint mi magyarok az átlagnál magasabb számban csatlakozunk különböző közösségi oldalakhoz, érdekesség viszont, hogy amikor az aktivitásokról beszélünk, ez az arány sokkal alacsonyabb. Azaz gyakorta látogatjuk a közösségi oldalakat, viszont a tartalmak szerkesztésében csak kevesen veszünk részt. Felmerülhet tehát a kérdés tehát, hogy minek egy felturbózott iwiw, ha a magyar piacra ténylegesen ez kell. Aki széles körű aktivitási lehetőségeket akar magának, az már így is megtalálta magának a Facebook-ot, (ez elsősorban a fiatalok körében jellemző) míg az időseb korosztály inkább megelégszik a képfeltöltős, bejelöltetős iwiw-vel.
Azt szerintem bátorság lenne állítani, hogy a Facebook hamarosan elnyomja majd az iwiw-et. Az biztos, hogy a következő 2 évben drasztikusan fog növekedni a Facebook magyar felhasználói tábora, viszont még mindig sokan lesznek olyanok, akik a megszokottságból, egyszerűségből az iwiw-et választják. Legalább az iwiw kap egy kis konkurenciát...