Nyilván csak idő kérdése volt mikorra fognak kialakulni a különböző reklámstratégiák a különböző, népszerű microblogokra is. Alapvetően az eddigi jól bevált direct és e-mail marketing eszközöket ültették át a microblogokra, íme, 4 féle megközelítés, amit megkülönböztethetünk.
1. Nyereményjáték
A nyereményjáték szóról-szóra terjed a twitteren, akkor vehetsz részt a játékban, ha követed az adott márkát, vállalatot, személyt, stb. Nagyjából ugyan az a lényege, mint amikor egy hírleveles nyereményjátékra iratkozik fel az ember.
Előnyök: Gyors elterjedés, a követők bizonyos százaléka ügyfél lesz a jövőben.
Hátrány: Márkaépítésre alkalmatlan, sokan leiratkoznak a játék végeztével.
Pl.: Moonfruit twitter
2. Célközönség csomagok vásárlása
Olyan twitteres felhasználók összegyűjtése, amelyek az adott márka szempontjából a célközönséget jelentik.
Előny: Alacsony áron szerezhetünk sok követőt.
Hártány: Könnyen visszaüthet image szempontból ha rájönnek, hogy egy „kis segítséget” vettünk igénybe követőink megszerzésekor.
Pl.: uSocial.net
3. Speciális ajánlatok
A követők különböző, csak a twitteren megjelenő kedvezményeket vehetnek igénybe (általában kuponok formájában)
Előny: Alacsony költségvetésű csatorna, ahol közvetlen lehet elérni a vásárlókat.
Hátrány: Egyenlőre nem találtak, ha tud valaki, kommentálja!
Pl.: Dell twitter
4. Automata követő scriptek és szolgáltatások
Létezik pár olyan program, amellyel könnyedén találhatunk az érdeklődésünknek megfelelő személyeket a twitteren és azokat egyszerre mind fel is vehetjük. Reménykedhetünk, hogy egyesek visszakövetnek minket, ezzel növelve a követőink listáját.