Bár Magyarországon még szerintem nem olyan népszerű a HR-esek, fejvadászok között utána nézni az állásra jelentkezők közösségi tevékenységének (kivétel persze egyes speciális cégek) nyugaton azonban már egyre komolyabban megvizsgálják a kiszemeltek közösségi tevékenységét. Boris Epstein írt egy remek kis cikket a Mashable-n, ami összefoglalja, hogy hogyan menedzseli magát az, aki sikeres szeretne lenne az on-line közösségi oldalakon.
Hiteles véleményekkel rendelkezik a kollégáktól, menedzserektől.
Elkészítette a teljes profilját.
Van profilképe.
Olyan csoportoknak tagja, amelyek az ő területén tevékenykednek.
Leírja a hobbijait és egyéb olyan tevékenységeit, amit a munkán kívül végez.
Részt vesz olyan tevékenységekben a területén, amelyek nem járnak anyagi juttatásokkal.
Gyakorta frissíti az állapotát.
Kérdez, a neki feltett kérdésekre pedig válaszol.
Kapcsolatban van az alkalmazottakkal.
Nagyobb ismeretségi hálózattal rendelkezik.
Blog
A munkájához kapcsolódó, érdekes témákról ír.
A munkáján kívüli életébe is betekintést nyújt.
Előző munkahelyét/munkatársát nem állítja be negatívan.
Rendszeresen belinkeli a közösségi oldalakon lévő aktivitását.
Mellékeli az önéletrajzát.
Rendszeresen posztol.
Tartózkodik a nem kapcsolódó vallási, politikai és szexuális témáktól.
Eredeti és őszinte.
Egyéb, hasonló blogokat is ajánl.
Facebook/iwiw
Gyakran frissíti az állapotát.
Figyelembe veszi a magán és a szakmai élet közötti átfedést.
Önmagáról, családjáról és munkatársairól is tölt fel képeket. Félreérthető, obszcén tartalom itt nem játszik.
Politikai, vallási és szexuális témákban lehetőleg nem ír.
Szakmájával kapcsolatos csoportoknak tagja.
Gyakran twittel (napi 2-12 az általában elfogadott)
Normális követő/követett aránnyal rendelkezik.
Nagy hálózattal rendelkezik.
Egészséges arányban vannak a szakmai és a személyes twittek.
Nem csak frissíti az állapotát, hanem válaszol is másokéra.
Google (egoszörcs)
A keresési eredmények nem tartalmaznak félreérthető, negatív linkeket.
A találati eredmények a közösségi oldalakon lévő párbeszédeibe vezetnek.
A találati eredmények a blogjához mutatnak.
A keresési eredmény nem zérus.
Új vagyok az egészhez, hogyan kezdjek neki?
Első lépésben regisztráljuk magunkat facebook/iwiw-re, linkedin-re és twitter-re, majd töltsünk ki minden adatot a profilunkban. Aktivitásainkban ne csak szakmai, hanem személyes élményeinkről, eseményekről is beszéljünk, a cégek nem két lábon járó életrajzokat, hanem embereket keresnek.
Használjuk ki a lehetőségeket, amit a social media nyújthat, frissítsük gyakran az állapotunkat, kerüljünk kapcsolatba másokkal és maradjunk aktívak. Ne hagyjuk abba soha! (még akkor se, ha jól fizető állásunk van, és nem akarunk új munkahelyet) A közösségi jelenlét felépítése nem egy egyszeri alkalom, hanem egy folyamat, amely akár évekig is eltarthat